TRAVELOG SYAHADAH
Harga: RM14.00
Harga kat sini: RM10.00

Pos SM RM6/SS RM10
Whatsapp +6011-14922333

Format: Paperback
ISBN-13: 978-967-366-013-1 
Tarikh Terbit: 9 Jun 2010
Jumlah Muka Surat : 168
Berat (kg): 0.24
Lahir dalam keluarga yang beragama Kristian tanpa pegangan yang kukuh mahu pun suatu petunjuk atau panduan untuk menempuhi asam garam kehidupan benar-benar mengajar aku erti kesabaran, mujahadah dan menghayati prinsip-prinsip agama setelah memeluk Islam. Selama 22 tahun saya hidup dalam kegelapan jahiliah. Terlalu banyak onak duri yang pernah saya lalui dan  tempuhi. Allahu Akbar… betapa hebatnya dan sempurnanya syariat Islam sehingga mampu mengubah seluruh kehidupan saya.
Berjalan di atas muka bumi Allah demi menyambung tugas para Nabi dan para Rasul. Ia bukannya suatu pilihan. Tetapi tugas ini merupakan kewajiban bagi setiap individu Muslim. Cuma, di sana terdapat perbezaan dari sudut uslub dakwah mengikut kemampuan, situasi dan tempat. Apa pun, tugas ini perlu dititikberatkan bagi tiap-tiap individu walau apa pun profession dan bidang yang diceburi. Ia merupakan sumbangan kita kepada Islam yang kita anuti dan yakini.   
Golongan seperti kami terpaksa berhadapan dengan pelbagai halangan dan dugaan di awal keIslaman. Disisihkan keluarga, saudara mara, kawan-kawan bahkan orang tersayang, merupakan saat yang amat sukar bagi kami. Mengubah landskap kehidupan jahiliah kepada taat dalam ajaran Islam amat memerlukan kesabaran dan mujahadah yang tinggi. Ketika itulah kami amat memerlukan bimbingan, sokongan dan bantuan dari pihak berwajib mahupun individu yang prihatin. Mudah-mudahan coretan kisah suka duka perjalanan hidup yang saya rakamkan di dalam Travelog Syahadah ini memberi kesedaran dan keinsafan kepada pembaca, terutamnya kepada kalangan Melayu Islam yang berada di dalam dilema, 
  1. Dilema antara bangsa Melayu dan agama Islam
  2. Dilema antara adat dan adab.
  3. Dilema antara syariat Islam dengan jahiliah.
  4. Dilema antara rahmat dan laknat. 
Mudah-mudahan buku ini memberi kesedaran kepada pembaca khususnya remaja yang masih tercari-cari apa itu erti sebuah kehidupan. Menyingkap rahsia bagaimana Islam mampu mengubah kehidupan seorang remaja yang pernah melalui zaman-zaman jahiliah. Kisah suka duka di perantauan, saat-saat berjinak-jinak dengan Islam dan detik-detik sukar ketika terpaksa meninggalkan kehidupan yang serba-serbi dalam kemewahan dan glamour. Semata-mata kerana ingin memeluk dan mendalami Islam setelah beberapa kali Allah memberikan petunjuk.
“Membaca kisah suka duka, pahit maung insan bernama Rashidi Abdullah ini,  seorang yang sejak remajanya lagi belajar di ‘universiti’ kehidupan, pernah menjadi buruh, ditahan sebagai banduan dan akhirnya tekun belajar hingga layak dipanggil ustaz ini, sesungguhnya mengimbau kembali perjalanan hidup para sahabat Rasulullah SAW dalam mencari iman.”USTAZ PAHROL MOHAMAD JOUI (Penulis/ Pakar Motivasi/ Editor Majalah)

Post a Comment

Previous Post Next Post